Пам’ятка суб’єкта декларування
опубліковано 04 лютого 2021 року о 10:19

22 лютого 2024

КАМПАНІЯ ДЕКЛАРУВАННЯ ЗА 2023 ЗВІТНИЙ ПЕРІОД: КОМУ ПОТРІБНО ПОДАТИ ДЕКЛАРАЦІЇ?

Створено: Четвер, 22 лютого 2024, 10:24

Уже зараз і до 31 березня 2024 року триває кампанія декларування за 2023 звітний період, яка є менш напруженою за попередню, що завершилася 31 січня цього року. Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) вдячне доброчесним службовцям, які вчасно і відповідально відзвітували за свої статки. Закликаємо службовців не затягувати з подачею декларацій за 2023 звітній період, а у випадку виникнення труднощів скористатись усім арсеналом допоміжних ресурсів, спеціально створених НАЗК

Обов’язок подавати щорічну декларацію за 2023 рік виникає, зокрема, в декларантів, які:

хоча би 1 день в період з 1 січня до 31 березня 2024 року виконують діяльність, яка передбачає обов’язок подання декларації, або перебувають на посаді, яка зумовлює здійснення такої діяльності (щорічна декларація (продовжується діяльність)). Для цього у розділі І «Вид декларації та звітний період» декларації слід обрати позначку «я продовжую виконувати функції держави або органу місцевого самоврядування»;

в 2023 році припинили здійснювати діяльність, яка передбачає обов’язок подання декларації, або перебування на посаді, яка зумовлює здійснення такої діяльності (щорічна декларація (після звільнення)). Для цього у розділі І «Вид декларації та звітний період» декларації слід обрати позначку «я припинив(ла) виконувати функції держави або органу місцевого самоврядування (після звільнення)». Особливості подання декларацій для осіб, які звільнилися 31 грудня 2023 року роз’яснено за посиланням.

! До 31 березня 2024 року також повинні подати декларації за 2021, 2022 звітні періоди (якщо такі декларації вже не було подано раніше) суб’єкти декларування з числа військовослужбовців, на яких не поширюється відтермінування обов’язку подання декларації (топпосадовці, члени ВЛК, ЛЛК, працівники ТЦК та СП, закупівельники). Детальніше роз’яснено за посиланням.

Передусім радимо орієнтуватися на роз’яснення, викладені у Базі знань НАЗК, адже саме тут вони систематично оновлюються та є найактуальнішими.

Отримати додаткову консультацію також можна звернувшись до уповноваженого підрозділу або особи з питань запобігання та виявлення корупції за місцем вашої роботи, а також направивши офіційного листа на електронну пошту info@nazk.gov.ua. Відповіді на найпоширеніші технічні питання роботи з Реєстром декларацій розміщені за посиланням.

Також ви можете отримати фахові консультації співробітників контакт-центру НАЗК, звернувшись за телефоном +38 (044) 200 06 94. Консультації надаються в робочі дні з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 18:00. Проте радимо свої звернення не відкладати на останні дні. Адже у зв’язку з великою кількістю дзвінків очікування з'єднання зі спеціалістом може тривати понад 10 хвилин, а у випадку використання всіх телефонних ліній з’єднання може не відбутися.

Якщо вже після подачі декларації ви виявили в ній помилки, то маєте можливість їх виправити. Цим правом можливо скористатись лише один раз впродовж 30 днів після подачі декларації.

Подавайте свої декларації вчасно та без помилок. Слідкуйте за новинами на сайті та у соціальних мережах на офіційних сторінках НАЗК у Телеграм та Фейсбук.

За матеріалами: https://nazk.gov.ua/uk/novyny/kampaniya-deklaruvannya-za-2023-zvitnyy-period-komu-potribno-podaty-deklaratsii/

 

 


09 січня 2024

АВТОМАТИЗОВАНА ПЕРЕВІРКА ДЕКЛАРАЦІЇ: ПОМИЛКИ У ДЕКЛАРАЦІЇ ЧИ ОСОБЛИВОСТІ ЗАЗНАЧЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ В РЕЄСТРАХ

 

Наприкінці 2023 року багато декларантів уже отримали довідку за результатами автоматизованої перевірки декларації (далі - Довідка). Нагадаємо, як її знайти в Реєстрі декларацій повідомляли тут

У такій Довідці відображаються встановлені невідповідності між відомостями у декларації та реєстрах, банках даних. При цьому, встановлення невідповідностей не означає, що зазначені у декларації відомості є неточними, але свідчить про те, що дані у декларації відрізняються від даних реєстрів та баз даних. Окремі невідповідності можуть свідчити взагалі лише про різне написання даних про об’єкт у декларації та в реєстрах.

Які саме відомості вважаються неточними, а які недостовірними НАЗК повідомляло тут.

Розглянемо детальніше, які виявлені невідповідності, вказані у Довідці, можуть свідчити про декларування неточних відомостей:

відомості про об'єкт декларування наявні у реєстрі, але відсутні у декларації

У такому випадку у Довідці вказано “Дані в декларації відсутні”. При цьому у Довідці відображаються всі відомості про об'єкт і найменування реєстру чи бази даних, в якій містяться відомості про такий об’єкт.

зазначені у декларації відомості про об'єкт відрізняються від даних в реєстрах

У такому випадку у Довідці буде зазначено розділ декларації та номер об’єкта, щодо якого встановлена невідповідність, а також лише ті відомості про об’єкт, які відрізняються (наприклад, площа об’єкта у декларації - 90 м.кв, а у реєстрі - 95 м.кв.).

Поширеними є випадки встановлених невідповідностей про джерело доходу у випадку спадкування, укладення договору купівлі-продажу, коли вказується прізвище нотаріуса або Регіональний сервісний центр МВС, в якому здійснювалась постановка на облік транспортного засобу, замість особи, яка є реальним джерелом доходу. У таких випадках слід враховувати дані про джерело доходу, вказані у правовстановлюючих документах.

Крім того, порівняння даних декларації та реєстрів може не враховувати всіх правових позицій НАЗК з питань декларування. Наприклад, у Єдиному державному демографічному реєстрі наявні відомості про декілька чинних паспортів громадянина України для виїзду за кордон (написання прізвища імені в них однакове). За правилами декларування ви можете вказати один із паспортів, але за результатами порівняння даних у Довідці будуть відображені відомості про всі чинні паспорти, при цьому стосовно таких даних буде вказано, що “Дані в декларації відсутні”. Рекомендуємо, при заповненні декларації використовувати рекомендації НАЗК, розміщені в Базі знань (https://wiki.nazk.gov.ua/).

При цьому, звертаємо увагу, що відомості в реєстрах можуть бути неактуальними, тому рекомендуємо вжити заходи до їх актуалізації. Одна із цілей автоматизованої перевірки декларації - сприяння “чистоті” даних в реєстрах, забезпечення їх інтероперабельності (можливості порівняння).Надалі це сприятиме коректному перенесенню даних безпосередньо у чернетку декларації.

Деякі зазначені у Довідці невідповідності можуть свідчити виключно про те, що порівняння даних декларації і реєстрів показало, що відомості, зазначені у декларації відсутні у реєстрах, до яких НАЗК має автоматизований доступ. Як правило це:

відомості про отримані доходи, що не підлягають оподаткуванню, або відомості про які з інших причин відсутні у Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків;

об’єкти нерухомості, право на які набуто до 2013 року;

об’єкти, що перебувають на праві володіння чи користування.

У цьому випадку у Довідці буде вказано “Дані в реєстрі відсутні”. Це не означатиме, що дані, вказані у декларації, є неточними. Рекомендуємо вказувати у декларації відомості з правовстановлюючих та інших документів про об’єкт декларування, а також, за потреби, вжити заходів щодо актуалізації даних в реєстрах.

Увага! Які зазначені у Довідці невідповідності взагалі не є помилкою і тим більше неточними відомостями, а пов’язані виключно з особливостями зазначення окремих відомостей у реєстрах? Йдеться про:

різне написання відомостей про адреси розміщення об’єктів (назви вулиць, населених пунктів тощо), наприклад, вул. Макаренко - вулиця Макаренка, м. Київ - місто Київ, вулиця Тараса Шевченка - вулиця Шевченка Тараса;

різне написання марок та моделей автомобілей, пробілів між буквами та цифрами, наприклад, Mazda CX - 5, Mazda CX-5 або Мазда СХ-5;

використання різних символів у назвах юридичних осіб, наприклад Товариство з обмеженою відповідальністю “Промінь” та Товариство з обмеженою відповідальністю «Промінь», одинарні чи подвійні лапки).

НАЗК працюватиме над удосконаленням механізму автоматизованої перевірки задля мінімізації ідентифікації невідповідностей, які зумовлені виключно особливостями зазначення даних у реєстрах, базах даних.

Як у Довідці вираховується розмір виявлених невідповідностей?

якщо за результатами порівняння даних встановлена невідповідність у грошовому вираженні, то по кожному об'єкту вираховується різниця між даними, вказаними у декларації й даними реєстру;

під кожним розділом декларації формується висновок, у якому зазначається сума встановлених у всьому розділі невідповідностей, які мають грошове вираження;

всі суми виявлених у розділах декларації невідповідностей сумуються та зазначаються у висновку Довідки однією загальною сумою.

У Довідці також за наявності підстав можуть вказуватись застереження до розділів про банківські установи, фінансові зобов’язання, правочини та видатки.

Висновки про відсутність ознак незаконного збагачення чи необґрунтованості активів ґрунтуються виключно на результатах застосування механізму автоматизованої перевірки та не перешкоджають вжиттю інших заходів фінансового контролю з встановлення ознак незаконного збагачення чи необґрунтованості активів декларанта за наявності підстав.

Звертаємо увагу, що Довідка за результатами автоматизованої перевірки не дає підстав для подання виправленої декларації, та може бути використана при заповненні декларацій наступних періодів або виправлення даних в реєстрах (якщо вони виявились не актуальними).

Наголошуємо, що наявність Довідки не виключає проведення повної перевірки декларації, у разі наявності у НАЗК інформації про можливе недекларування активів, ознак незаконного збагачення, необґрунтованість активів, а також не виключає проведення моніторингу способу життя декларанта за наявності підстав, визначених законом.

Слідкуйте за офіційними сторінками НАЗК у Телеграм та Фейсбук.

Нагадаємо, щорічні декларації за 2021-2022 роки необхідно подати до 31 січня 2024 року, а за 2023 рік - до 31 березня 2024 року включно.

За матеріалами: https://nazk.gov.ua/uk/novyny/avtomatyzovana-perevirka-deklaratsii-pomylky-u-deklaratsii-chy-osoblyvosti-zaznachennya-informatsii-v-reestrah/

 

 


 

ДЕКЛАРУВАННЯ: ДЛЯ КОГО ВІДТЕРМІНОВАНО ОБОВ’ЯЗОК ПОДАЧІ ДЕКЛАРАЦІЙ?

05 січня 2024

12 жовтня 2023 року набрав чинності Закон України № 3384-ІХ, яким відновлено електронне декларування та функції НАЗК. Для певних категорій декларантів обов’язок подання декларацій відтерміновано – їм потрібно буде це зробити не пізніше 90 днів після зміни умов, які надають право на відтермінування

Так, обов’язок подання декларацій відтерміновано для декларантів з числа більшості військовослужбовців (крім деяких категорій), осіб, які перебувають на тимчасово окупованих територіях, які перебувають на лікуванні внаслідок поранення, які є полоненими, інтернованими тощо.

Відтермінування також стосується членів сімей зазначених осіб.

Змінами умов, за яких відтермінування припиняється, є завершення воєнного стану, звільнення зі служби, виїзд з окупованих територій, зони активних бойових дій тощо.

Проте в Законі є винятки!

Декларації все ж доведеться подати декларантам, які проходять військову службу на посадах міністрів, керівників ЦОВВ, місцевих органів виконавчої влади, їх заступників, на інших посадах в апаратах міністерств, інших ЦОВВ, місцевих органів виконавчої влади, органів системи правосуддя або які відряджені на такі посади, в ТЦК та СП, які входять до складу ВЛК, ЛЛК, здійснюють (беруть участь у здійсненні) закупівлі, укладання договорів, контроль за якістю товарів, робіт, послуг оборонного призначення або відряджені на такі посади.

Тим службовцям, які все ж зобов’язані подати свої декларації, радимо зробити це вчасно та без помилок. У цьому вам допоможе інформація на сайті та у соціальних мережах на офіційних сторінках НАЗК у Телеграм та Фейсбук.

Нагадаємо, що роз’яснення стосовно декларування розміщені у Базі знань НАЗК. Отримати додаткову консультацію можна, звернувшись до уповноваженого підрозділу (особи) з питань запобігання та виявлення корупції, утвореного (визначеної) відповідно до ст. 13-1 Закону (в установі, де Ви працюєте, або органі, до сфери управління/підпорядкування якого належить установа), а також направивши офіційного листа на електронну пошту info@nazk.gov.ua або за телефоном контакт-центру (044) 200-06-94. Відповіді на найпоширеніші технічні питання роботи з Реєстром декларацій розміщені за посиланням.

Застереження! Опублікована вище інформація є чинною станом на дату публікації, може оновлюватися відповідно до змін законодавства та/або доповнюватися на основі запитів користувачів. Радимо орієнтуватися на роз’яснення, викладені у Базі знань (https://wiki.nazk.gov.ua/), адже саме тут вони систематично оновлюються та є найактуальнішими.

За матеріалами: https://nazk.gov.ua/uk/novyny/deklaruvannya-dlya-kogo-vidterminovano-obov-yazok-podachi-deklaratsij/






ЗАПОВНИТИ ДЕКЛАРАЦІЮ СТАЛО ЛЕГШЕ: НАЗК ВДОСКОНАЛИЛО ФУНКЦІЮ “ДАНІ ДЛЯ ДЕКЛАРАЦІЇ” В РЕЄСТРІ ДЕКЛАРАЦІЙ

18 грудня 2023


Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) системно працює над вдосконаленням та полегшенням процесу заповнення декларації, тому розробило в Реєстрі декларацій спеціальну функцію «Дані для декларації», яка дозволить спростити процес заповнення декларації та уникнути помилок

Наразі за допомогою цієї функції за ініціативою декларанта на стадії створення чернетки декларації НАЗК збирає та передає декларанту в його особистий кабінет Реєстру декларацій інформацію (у вигляді, адаптованому до форми декларації) про наявні у нього:

об’єкти нерухомості, у тому числі земельні ділянки (для розділу 3 декларації);

об’єкти незавершеного будівництва (відомості про які є в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно) (для розділу 4);

транспортні засоби, у тому числі водні та повітряні засоби, крім інформації щодо тракторів, самохідних шасі, сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин і механізмів (для розділу 6);

акції (пакет 5% і більше) акціонерних товариств (для розділу 7);

корпоративні права в товариствах (для розділу 8);

кінцевого бенефіціарного власника (контролера) (для розділу 9);

доходи (для розділу 11);

пенсійні та соціальні виплати (для розділу 11);

спадщину (розділ декларації залежить від виду активу);

наявні обтяження рухомого майна (для розділу 13).

Інформація надається з наступних реєстрів та банків даних: Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (стосовно відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно, що виникли після 1 січня 2013 року), Державний земельний кадастр, Єдиний державний реєстр транспортних засобів, Державний судновий реєстр України і Суднова книга України, Державний реєстр цивільних повітряних суден України, Державний реєстр обтяжень рухомого майна, загальнодоступна інформаційна база даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, Державний реєстр фізичних осіб - платників податків, реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування та Спадковий реєстр.

Звертаємо увагу, що надана інформація є довідковою, потребує перевірки та уточнення станом на кінець звітного періоду від самого декларанта. Адже у реєстрах, з яких НАЗК отримує дані, теж можуть бути помилки або неточності. Тому ви маєте можливість ще й верифікувати власні дані та, у разі необхідності, виправити їх. Це зробить інформацію в реєстрах коректною та актуальною. Якщо ви помітили такі неточності, рекомендуємо звернутися до держателя реєстру чи бази даних.

Наразі за допомогою цієї функції декларант отримує інформацію лише про власні активи, доходи, спадщину та обтяження, відомості про які наявні в реєстрах і базах даних, до яких НАЗК має автоматизований доступ. Тому важливо не забути задекларувати всі відомості про майно, доходи, зобов’язання, у тому числі членів сім’ї.

Звертаємо увагу, що отримання інформації може зайняти декілька днів після формування запиту, оскільки декларант отримує узагальнену інформацію зі всіх реєстрів. Тож, не залишайте процес подачі декларації на останні дні до завершення строку її подачі.

Подавайте декларації вчасно та без помилок. В цьому вам допоможе інформація на сайті та у соціальних мережах на офіційних сторінках НАЗК у Телеграм та Фейсбук.

Нагадаємо, що роз’яснення стосовно декларування розміщені у Базі знань НАЗК. Отримати додаткову консультацію можна, звернувшись до уповноваженого підрозділу (особи) з питань запобігання та виявлення корупції, утвореного (визначеної) відповідно до ст. 13-1 Закону (в установі, де Ви працюєте, або органі, до сфери управління/підпорядкування якого належить установа), а також направивши офіційного листа на електронну пошту info@nazk.gov.ua або за телефоном контакт-центру (044) 200-06-94. Відповіді на найпоширеніші технічні питання роботи з Реєстром декларацій розміщені за посиланням.

За матеріалами : https://nazk.gov.ua/uk/novyny/zapovnyty-deklaratsiyu-stalo-legshe-nazk-vdoskonalylo-funktsiyu-dani-dlya-deklaratsii-v-reestri-deklaratsiy/




ВІДНОВЛЕННЯ Е-ДЕКЛАРУВАННЯ: ЯК ВИЛУЧИТИ ДЕКЛАРАЦІЮ З ВІДКРИТОГО ДОСТУПУ?

 

Відновити декларування та врахувати безпекові аспекти – головний запит суспільства, який держава має забезпечити для громадян

НАЗК розробило Порядок вилучення з відкритого доступу декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, а 17 жовтня 2023 року, він набрав чинності. Це означає, що після відкриття Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – Реєстр) 10 грудня цього року суспільство не побачить декларації деяких категорій декларантів.

Чиї декларації підлягають вилученню з Реєстру?

військовослужбовців (крім, зазначених у п.п. 1-4 ч. 7 ст. 45 Закону);

поліцейських поліції особливого призначення, які під час дії воєнного стану залучені до ведення бойових дій у порядку, визначеному ст. 24 Закону України «Про Національну поліцію» (крім, зазначених у п.п. 1-5 ч. 7 ст. 45 Закону);

осіб, які належать до кадрового складу розвідувальних органів України та/або займають посади, перебування на яких пов’язане з державною таємницею у зв’язку з безпосереднім здійсненням такими особами оперативно-розшукової, контррозвідувальної, розвідувальної діяльності, а також осіб, які претендують на зайняття таких посад, та осіб, які припинили діяльність;

суб’єктів декларування, які для виконання службових повноважень на постійній основі перебувають на територіях, на яких ведуться активні бойові дії;

суб’єктів декларування, які перебувають на тимчасово окупованих територіях;

суб’єктів декларування, які беруть участь в міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки у складі національних контингентів або національного персоналу в інших країнах;

полонених, інтернованих;

суб’єктів декларування, які внаслідок поранення, контузії, каліцтва, захворювання, пов’язаного з виконанням службових повноважень чи військової служби перебувають на лікуванні та/або реабілітації;

суб’єктів декларування, які є членами сім’ї зазначених вище осіб.

Буде вилучено з відкритого доступу всі наявні у Реєстрі документи, подані вищезазначеними особами, а саме: декларації та повідомлення про суттєві зміни у майновому стані, подані за всі періоди.

Хто може бути ініціатором вилучення декларації?

керівники державних органів (заступники керівників), у тому числі ті, що ведуть облік суб’єктів декларування, зазначених у ч.ч. 7-14 ст. 45 Закону:

– стосовно суб’єктів декларування, які працюють (проходять службу) в цих органах;
– стосовно суб’єктів декларування, які працюють на підприємствах, що належать до сфери їх управління (юридичні особи публічного права);
– стосовно суб’єктів декларування, які відряджені до цих органів;
– стосовно суб’єктів декларування, які звільнені (завершили службу), і цей орган є останнім місцем роботи (несення служби), пов’язаним із обов’язком подати декларацію;

2) сільський, селищний, міський голова або секретар сільської, селищної, міської ради, голова (заступник голови) районної у місті ради, районної, обласної ради:

– стосовно суб’єктів декларування, які працюють (проходять службу) в цих органах, а також виконують повноваження депутатів місцевих ради;
– стосовно суб’єктів декларування, які працюють на підприємствах, що
належать до сфери їх управління (юридичні особи публічного права);
– стосовно суб’єктів декларування, які відряджені до цих органів;
– стосовно суб’єктів декларування, які звільнені (завершили службу), припинили повноваження депутатів місцевих рад і цей орган – останнє місце роботи (несення служби, виконання повноважень), пов’язане із обов’язком подати декларацію;

3) керівники (заступники керівників) розвідувальних органів:

– стосовно суб’єктів декларування, зазначених у ч.ч. 7-14 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції» (далі – Закон), на яких поширюється ст. 52-1 Закону;
– стосовно суб’єктів декларування, які відряджені до цих органів.

Як підготувати подання на вилучення декларації?

форма подання визначена Порядком вилучення декларації з публічного доступу;

достовірність даних, вказаних у поданні, забезпечує особа, яка підписала подання. У поданні підставою вилучення є частина статті 45 Закону;

подання і додаток до нього підписує керівник (заступник керівника) державного органу (центрального апарату);

якщо подання підписав заступник керівника органу, до подання необхідно додати наказ про уповноваження такого заступника на підписання та направлення подань;

подання і додаток до нього скріплюється печаткою;

подання подається у письмовій формі (не таємно), а додаток до подання додатково надається на електронному носії у машинозчитувальному форматі (csv, xls, xlsx, json), на флеш-носії або CD диску.

У які строки подання має бути направлене?

НАЗК рекомендує направити подання протягом 30 днів з дня набрання чинності Законом, проте загалом це можна зробити протягом дії воєнного стану.

Декларації осіб, стосовно яких не буде направлено таке подання, будуть відкриті 10 грудня цього року, але можуть бути вилученні з відкритого доступу пізніше за поданням керівника.

Які подання не розглядатимуться?

якщо подання не відповідає формі, наведеній у додатку до Порядку вилучення декларації з публічного доступу;

якщо подання або додаток до нього не підписано чи не скріплено печаткою органу (військового формування) або підписано особою, яка не мала права його підписувати;

якщо додаток до подання у машинозчитуваному форматі на електронному носієві інформації не надано або пошкоджено.

НАЗК упродовж 3 робочих днів з дня, наступного за днем надходження подання, письмово повідомлятиме про залишення подання без розгляду, а також у випадках, якщо особу, вказану у поданні, не ідентифіковано.

Подання може бути надіслано повторно.

Увага! Індивідуальні звернення субʼєктів декларування з проханням вилучити їх декларацію з відкритого доступу НАЗК не будуть задоволені!

Звільнені суб’єкти декларування, а також суб’єкти декларування, які припинили виконання повноважень чи несення служби, з питання ініціювання питання про вилучення їх декларацій з відкритого доступу мають письмово звернутись до керівників органів, у яких в них востаннє виник обов’язок декларуватись. 

Нагадуємо, що роз’яснення стосовно декларування розміщені у Базі знань НАЗК. Отримати додаткову консультацію можна, звернувшись до уповноваженого підрозділу (особи) з питань запобігання та виявлення корупції, утвореного (визначеного) відповідно до ст. 13-1 Закону (в установі, де Ви працюєте, або органі, до сфери управління/підпорядкування якого належить установа), а також направивши офіційного листа на електронну пошту info@nazk.gov.ua або за телефоном контакт-центру (044) 200-06-94. Відповіді на найпоширеніші технічні питання роботи з Реєстром декларацій розміщені за посиланням.

За матеріалами: https://nazk.gov.ua/uk/novyny/vidnovlennya-e-deklaruvannya-yak-vyluchyty-deklaratsiyu-z-vidkrytogo-dostupu/

Які декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – декларація) слід подати після відновлення обов’язку подання декларацій?

За загальним правилом до 31.01.2024 слід подати:

щорічні декларації (з будь-якою позначкою) за 2021–2022 звітні періоди;

декларацію при звільненні за 2022–2023 роки (якщо обов’язок подання декларації настав до 11.10.2023 включно);

декларацію кандидата на посаду за 2021 та 2022 звітні періоди (якщо кінцевий строк їх подання настав у період з 24.02.2022 по 11.10.2023 включно).

Крім того, суб’єкти декларування до 31.03.2024 (включно) повинні подати щорічні декларації за 2023 рік.

Декларація особи заповнюється та подається особисто суб’єктом декларування шляхом заповнення відповідної електронної форми після автентифікації у власному персональному електронному кабінеті в Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Упродовж тридцяти днів після подання декларації суб’єкт декларування має право подати виправлену декларацію.

Розмір прожиткових мінімумів для працездатних осіб на 1 січня відповідного року:

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

                

                   
               

            
                

1 ПМ

            
                

5 ПМ (поріг для декларування відомостей про подарунки)

            
                

50 ПМ (поріг для декларування відомостей про грошові активи, видатки та правочини, фінансові зобов’язання)

            
                

100 ПМ (поріг для декларування відомостей про цінне рухоме майно (крім транспортних засобів)

            
                

2021 рік

            
                

2 270 грн

            
                

11 350 грн

            
                

113 500 грн

            
                

227 000 грн

            
                

2022 рік

            
                

2 481 грн

            
                

12 405 грн

            
                

124 050 грн

            
                

248 100 грн

            
                

2023 рік

            
                

2 684 грн

            
                

13 420 грн

            
                

134 200 грн

            
                

268 400 грн

            
                

2024 рік

            
                

3 028 грн

            
                

15 140 грн

            
                

151 400 грн

            
                

302 800 грн

            

Додатковий захід здійснення фінансового контролю у вигляді обов’язку повідомляти про суттєві зміни у майновому стані застосовується до суб’єктів декларування, які є службовими особами, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, а також суб’єктів декларування, які займають посади, пов’язані з високим рівнем корупційних ризиків (абз. 2 ч. 4 ст. 52 Закону), у разі отримання доходу, придбання майна або здійснення видатку на суму, яка перевищує 50 ПМ.

Повідомлення про суттєві зміни в майновому стані подається у 10-денний строк з моменту отримання доходу, придбання майна або здійснення видатку шляхом заповнення відповідної електронної форми після автентифікації у власному персональному електронному кабінеті в Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Повідомлення про відкриття валютного рахунку подається у разі відкриття суб’єктом декларування або членом його сім’ї валютного рахунка в установі банку-нерезидента у 20-денний строк з дня, коли суб’єкт декларування чи член його сім’ї відкрив зазначений валютний рахунок, або з дня, коли суб’єкту декларування стало відомо або повинно було стати відомо про відкриття зазначеного валютного рахунка членом сім’ї. Повідомлення подається особисто суб’єктом декларування шляхом заповнення відповідної електронної форми після автентифікації у власному персональному електронному кабінеті в Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідальність за порушення вимог щодо подання декларацій

За умисне неподання суб’єктом декларування декларації передбачена кримінальна відповідальність у вигляді штрафу від 2500 до 3000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадських робіт на строк від 150 до 240 годин, або обмеженням волі на строк до 2 років, або позбавленням волі строком на 1 рік, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 3 років (ст. 366-3 КК України).

За несвоєчасне подання без поважних причин декларації передбачена адміністративна відповідальність у вигляді накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (ст. 172-6 КУпАП).

За подання недостовірних відомостей у декларації особа може притягатися до кримінальної, адміністративної та дисциплінарної відповідальності в установленому законом порядку.

1. Відповідно до ст. 366-2 КК України:

– умисне внесення суб’єктом декларування завідомо недостовірних відомостей до декларації, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму від 500 до 2000 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, карається штрафом від 3000 до 4000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадськими роботами на строк від 150 до 240 годин або обмеженням волі на строк до 2 років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 3 років;

– умисне внесення суб’єктом декларування завідомо недостовірних відомостей до декларації, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму понад 2000 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, карається штрафом від 4000 до 5000 тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадськими роботами на строк від 150 до 240 годин, або обмеженням волі на строк до 2 років, або позбавленням волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 3 років.

2. Відповідно до ч. 4 ст. 172-6 КУпАП подання завідомо недостовірних відомостей у декларації тягне за собою накладення штрафу від 1000 до 2500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідальність за цією статтею за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації стосовно майна або іншого об’єкта декларування, що має вартість, настає у випадку, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

3. У разі зазначення у декларації недостовірних відомостей, які відрізняються від достовірних на суму до 100 прожиткових мінімумів для працездатних осіб до суб’єкта можуть бути застосовані заходи дисциплінарного впливу.

Особа, яка вчинила корупційне правопорушення або правопорушення, пов’язане з корупцією, однак судом не застосовано до неї покарання або не накладено на неї стягнення у виді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю, пов’язаними з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або такою, що прирівнюється до цієї діяльності, підлягає притягненню до дисциплінарної відповідальності у встановленому законом порядку (ч. 2 ст. 65-1 Закону “Про запобігання корупції”).

Відомості про осіб, яких притягнуто до відповідальності за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (Реєстру корупціонерів).

Відповідальність за порушення вимог щодо подання повідомлень про суттєві зміни в майновому стані, про відкриття валютного рахунку

За неповідомлення або несвоєчасне повідомлення про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента або про суттєві зміни в майновому стані передбачена адміністративна відповідальність у вигляді накладення штрафу від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (ст. 172-6 КУпАП).

Відомості про осіб, яких притягнуто до відповідальності за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (Реєстру корупціонерів).


Нормативно-правові документи

1. Порядок формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затверджений Наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 23.07.2021 № 448/21, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29 липня 2021 р. за №986/36608

2. Порядок заповнення та подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затверджений Наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 23.07.2021 № 449/21, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29 липня 2021 р. за № 987/36609

3. Порядок інформування Національного агентства з питань запобігання корупції про суттєві зміни у майновому стані суб’єкта декларування, затверджений Наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 23.07.2021 № 450/21, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29 липня 2021 р. за № 988/36610

4. Порядок інформування Національного агентства з питань запобігання корупції про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента, затверджений Наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 23.07.2021 № 451/21, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29 липня 2021 р. за № 989/36611


Роз’яснення, матеріали, сервіси та інструменти щодо заповнення декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування

ВІДНОВЛЕНО Е-ДЕКЛАРУВАННЯ

16 жовтня 2023

10 жовтня 2023 році Президентом України Володимиром Зеленським підписаний Закон України Закон України № 3384-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану» (далі–Закон)

Кампанія декларування за 2021-2022 роки триватиме до 31 січня 2024 року. Зокрема, вказаним Законом передбачено:

- подання електронних декларацій за 2021-2022 роки до 31 січня 2024 року;

- автоматичне перенесення відомостей до декларації з відповідних реєстрів;

- у разі наявності (множинності) тлумачення норм цього Закону та норм інших актів щодо прав та обов’язків суб'єктів декларування застосовується найбільш сприятливе для таких осіб тлумачення норми;

- подання виправленої декларації протягом 30 днів після її подання;

- у разі самостійного виявлення суб’єктом декларування у декларації недостовірних відомостей після спливу терміну для подання виправленої декларації, але до початку проведення Національним агентством з питань запобігання корупції повної перевірки цієї декларації, суб’єкт декларування може звернутися до Національного агентства з листом з поясненням причин, що призвели до внесення недостовірних відомостей та неподання виправленої декларації у додавши підтвердні документи;

- відомості з інформаційно-телекомунікаційних і довідкових систем, реєстрів, банків даних, доступ до яких забезпечено Національним агентством з питань запобігання корупції, занесені до декларації, вважаються достовірними і не потребують додаткового підтвердження первинними документами з урахуванням вимог частини другої статті 19 Закону України «Про публічні електронні реєстри»;

- відомості, передбачені частиною першою статті 46 Закону України «Про запобігання корупції», вважаються такими, що зазначені у декларації, якщо вони відображені хоча б в одному розділі декларації (крім відомостей про зареєстроване місце проживання, а також місце фактичного проживання або поштову адресу, на яку суб’єкту декларування Національним агентством з питань запобігання корупції може бути надіслано кореспонденцію, відображення яких не вважається зазначенням відомостей про об’єкти декларування). У такому разі невнесення відомостей до інших розділів декларації не вважається поданням суб’єктом декларування завідомо недостовірних відомостей або неподанням таких відомостей.

- під час проведення повної перевірки декларації не здійснюється перевірка підстав набуття об’єктів нерухомості і транспортних засобів, набутих суб’єктом декларування або членом його сім’ї у власність до дня обрання (призначення) особи на посаду, у зв’язку з перебуванням на якій в особи вперше виник обов’язок подання декларацій;

- декларації, подані під час дії воєнного стану, до дня набрання чинності цим Законом вважаються такими, що були подані на виконання обов’язку, передбаченого статтею 45 Закону України «Про запобігання корупції». Суб’єкти декларування, які подали такі декларації, мають право протягом 14 днів з дня набрання чинності цим Законом звернутися до Національного агентства з питань запобігання корупції щодо подання виправленої декларації за відповідний звітний період. Національне агентство з питань запобігання корупції забезпечує такому суб’єкту декларування можливість подати виправлену декларацію за відповідний звітний період протягом 30 календарних днів з дня, наступного за днем одержання відповідного звернення суб’єкта декларування.

- суб’єкти декларування звільняються від обов’язку подання передбачених частинами першою та четвертою статті 52 Закону України «Про запобігання корупції» повідомлень, підстави для подання яких виникли під час дії правового режиму воєнного стану, до дня набрання чинності цим Законом.

Закон набув чинності з 12.10.2023.

Детальніше за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1700-18#n439


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux