1. Нормативно правові акти:
1) Конституція України;
2) Земельний кодекс України;
3) Цивільний кодекс України;
4) Господарський кодекс України;
5) Цивільний процесуальний кодекс України;
6) Господарський процесуальний кодекс України;
7) Кодекс адміністративного судочинства України;
8) Кримінальний процесуальний кодекс України;
9) Закон України «Про державну службу»;
10) Закон України «Про запобігання корупції».
11) Закон України «Про місцеві державні адміністрації»;
12) «Про очищення влади»;
13) «Про місцеве самоврядування в Україні»;
14) «Про звернення громадян»;
15) «Про доступ до публічної інформації»;
16) «Про захист персональних даних»;
17) «Про оренду землі»;
18) «Про землеустрій»;
19) «Про Державний земельний кадастр»;
20) Постанова Кабінету Міністрів України "Про затвердження Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації" від 26.11.2008 № 1040.
21) ПОЛОЖЕННЯ про ЮРИДИЧНИЙ ВІДДІЛ АПАРАТУ НОВОМОСКОВСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ, затверджене розпорядженням голови Новомосковської райдержадміністрації від 11.05.2023 № Р-35/0/328-23
22) інші нормативно-правові акти.
2. Основні завдання і функції:
Основним завданням юридичного відділу апарату Новомосковської районної державної адміністрації є організація та забезпечення реалізації державної правової політики, спрямованої на правильне застосування законодавства працівниками районної державної адміністрації, неухильне дотримання, чітке виконання та запобігання недодержання вимог чинного законодавства України працівниками районної державної адміністрації під час виконання покладених на них завдань і функціональних обов’язків, а також представлення інтересів райдержадміністрації в судах.
Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
1) організовує та забезпечує правильне виконання актів чинного законодавства України, інших нормативно − правових актів і документів, подає керівництву пропозиції щодо вирішення правових питань в діяльності райдержадміністрації;
2) бере участь у розробленні проєктів розпоряджень голови районної державної адміністрації, рішень колегії, а також інших актів районної державної адміністрації;
3) перевіряє відповідність законодавству і міжнародним договорам України проектів розпоряджень, інших розпорядчих документів, що подаються на підпис голови районної державної адміністрації, погоджує (візує) їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів;
4) проводить юридичну експертизу проєктів нормативно − правових актів, підготовлених структурними підрозділами райдержадміністрації, за результатами якої готує висновки за формою, що затверджується Мін’юстом, погоджує (візує) їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів;
5) проводить гендерно-правову експертизу проєктів нормативно-правових актів відповідного органу виконавчої влади, які підлягають державній реєстрації, за результатами якої готує висновки в порядку визначеному чинним законодавством України;
6) проводить антидискримінаційну експертизу проєктів нормативно-правових актів відповідного органу виконавчої влади, які підлягають державній реєстрації, за результатами якої готує висновки відповідно до вимог чинного законодавства;
7) готує пропозиції разом з працівниками інших структурних підрозділів районної державної адміністрації про внесення змін та доповнень до нормативно – правових актів районної державної адміністрації чи визнання їх такими, що втратили чинність;
8) інформує голову районної державної адміністрації про необхідність вжиття заходів для внесення змін до розпоряджень та інших документів, визнання їх такими, що втратили чинність, або скасування;
9) вносить голові районної державної адміністрації пропозиції щодо подання нормативно − правового акта на державну реєстрацію в порядку, визначеному Мін’юстом;
10) розглядає проєкти розпоряджень та інших документів, які надійшли для погодження, з питань, що належать до компетенції районної державної адміністрації, та готує пропозиції до них;
11) організовує роботу, пов’язану з укладанням договорів (контрактів), бере участь у їх підготовці та здійсненні заходів, спрямованих на виконання договірних зобов’язань, забезпеченні захисту майнових прав і законних інтересів районної державної адміністрації;
12) організовує претензійну і позовну роботу, здійснює контроль за її проведенням, аналізує наслідки розгляду претензій, позовів і судових справ, практику укладення та виконання договорів;
13) за дорученням голови районної державної адміністрації аналізує матеріали, що надійшли від правоохоронних і контролюючих органів;
14) подає пропозиції голові районної державної адміністрації про притягнення до відповідальності працівників, з вини яких заподіяна шкода (якщо це не віднесено до компетенції іншого структурного підрозділу);
15) здійснює методичне керівництво правовою роботою в районній державній адміністрації, перевіряє стан правової роботи та подає пропозиції на розгляд голови районної державної адміністрації щодо її поліпшення;
16) визначає разом із заінтересованими структурними підрозділами потребу в юридичних кадрах районної державної адміністрації;
17) роз’яснює застосування законодавства, надає правові консультації з питань, що належать до компетенції районної державної адміністрації;
18) розглядає пропозиції (зауваження), заяви (клопотання), скарги громадян з питань, що відносяться до повноважень Відділу;
19) здійснює заходи, спрямовані на підвищення рівня правових знань працівників районної державної адміністрації;
20) забезпечує в установленому порядку представлення інтересів райдержадміністрації в судах та інших органах;
21) надає безоплатну первинну правову допомогу в порядку, передбаченому Законом України “Про безоплатну правову допомогу”;
22) за дорученням керівництва залучає спеціалістів управлінь, секторів, підприємств, організацій, об’єднань громадян (за погодженням з їх керівництвом) для вивчення і розгляду звернень громадян;
23) здійснює у межах своєї компетенції заходи щодо адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу.
(Інформацію оновлено 02.02.2024)