Про виконання бюджету району і районного бюджету за січень– вересень 2019 року
опубліковано 15 листопада 2019 року о 13:42

За січень – вересень 2019 року до бюджету району надійшло доходів загального та спеціального фондів без урахування трансфертів в обсязі                             198526,2 тис. грн., що більше планових показників на 6,0 %, або на                     11284,6 тис. грн. Доходів загального фонду надійшло в сумі 194421,1 тис.грн., або 106,5 %, спеціального фонду – в сумі 4105,1 тис.грн., або на 86,9 %.                         У співставних умовах порівняно з аналогічним періодом 2018 року надходження збільшилися на 34819,9 тис.грн., з них: по загальному фонду збільшилися на 35 069,0 тис.грн., або на 22,0 %, по спеціальному фонду зменшилися на 249,1 тис.грн. 

Перевиконання планових показників загального фонду забезпечено бюджетоутворюючими джерелами – податком та збором на доходи фізичних осіб,  внутрішніми податками на товари та послуги і місцевими податками.

Податку на доходи фізичних осіб надійшло в обсязі  160974,9 тис. грн.,   що більше на 7490,0 тис. грн., або на 4,9 % плану звітного періоду та на       34777,0 тис.грн., або на 27,6 % більше, ніж за 9 місяців 2018 року.

Внутрішні податки на товари та послуги  надійшли в сумі                                             5919,8 тис. грн., що більше на 364,0 тис. грн., або на 6,6 % від плану, але в співставних умовах до надходжень аналогічного періоду 2018 року  податку   надійшло менше на 96,3 тис. грн., або на 1,6 % через зниження тарифних ставок акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів та акцизного податку з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (пального).

Надходження місцевих податків по району склали  117,7 %, або на                       4002,4 тис.грн. більше плану звітного періоду (при плані 22646,5 тис.грн. отримано 26648,9 тис.грн.). Єдиного податку надійшло в сумі 16601,3 тис.грн., або на 114,0 %, земельного податку – 8590,1 тис.грн., або 122,7 %, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – 1280,4 тис.грн., або 127,3 %, транспортного податку – 143,7 тис.грн., або 255,6 %, туристичного збору –         33,4 тис.грн., або 189,2 %. Темп росту місцевих податків по району склав 15,0 %, отримано доходів на  3470,5 тис. грн. більше аналогічного періоду минулого року.

Виконання дохідної частини бюджету не забезпечили дві місцеві ради: Мар’янівська (виконання становить 91,8 %, до плану не надійшло                 205,6 тис.грн.) та Спаська (виконання – 97,9 %, недоотримано – 104,6 тис.грн.) сільські ради. Основними причинами невиконання є значне зниження надходжень акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів та акцизного податку з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (пального): по Мар`янівській сільській раді на 197,1 тис.грн. (на 16,6 %), по Спаській сільській раді – на 174,0 тис.грн. (на 21,8 %), а також неповне надходження до планових призначень звітного періоду земельного податку  по Мар`янівській сільській раді в сумі 43,9 тис.грн., ненадходження єдиного податку по Спаській сільській раді в сумі 434,6 тис.грн.

 За 9 місяців 2019 року проведено 8 засідань комісії з питань забезпечення своєчасності та повноти сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) до державного та місцевих бюджетів та 9 засідань робочої групи з легалізації заробітної плати. 

За підсумками роботи районної комісії з питань забезпечення своєчасності та повноти сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) до державного та місцевих бюджетів за 8 місяців поточного року зменшена заборгованість перед бюджетами по платі за землю на суму 121,7 тис. грн.

В результаті діяльності робочої групи з легалізації заробітної плати                         77 підприємств підвищило заробітну плату до рівня середньогалузевої та                            з 77 працівниками оформлені трудові відносини згідно чинного законодавства.                В поточному році до бюджету району додатково надійшло податку на доходи фізичних осіб в сумі 108,5 тис. грн. 

По Новомосковському району заборгованість з виплати заробітної плати працівникам підприємств, установ та організацій незалежно від форм їх власності відсутня. 

Податковий борг до місцевих бюджетів, за інформацією Новомосковської  державної податкової інспекції Лівобережного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області, станом на 1 вересня 2019 року по району склав  1721,9 тис.грн., з яких безнадійна заборгованість орендної плати за землю по ПАТ “Губиниський цукрозавод” – 358,9 тис.грн., ПАТ “Трест Дніпродорбуд”–12,0 тис.грн., земельний податок і орендна плата за землю з фізичних та юридичних осіб – 710,4 тис.грн.,  єдиний податок з фізичних та юридичних осіб – 543,4 тис.грн., несплата якого стала причиною збільшення  податкового боргу відносно початку року на 336,2 тис.грн. 

З метою виконання планових показників на 2019 рік, затверджених місцевими радами, недопущення безпідставного зменшення темпів надходжень порівняно з попереднім роком фінансовим управлінням райдержадміністрації проводиться щоденний моніторинг виконання планових показників надходжень податків, зборів та інших обов’язкових платежів до місцевих бюджетів району.

Щодо раціонального використання бюджетних коштів, дотримання жорсткого режиму економії бюджетних коштів та посилення фінансово-бюджетної дисципліни, проведена наступна робота. 

Відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 26 серпня                          2014 року № 836 “Про деякі питання запровадження програмно-цільового методу складання та виконання місцевих бюджетів” в поточному році бюджетами місцевого самоврядування запроваджено програмно-цільовий метод. По всіх бюджетних програмах у визначені законодавством терміни затверджені паспорти бюджетних програм, при виділенні додаткових коштів своєчасно вносяться зміни до паспортів. 

На виконання вимог статті 77 Бюджетного кодексу України рішеннями районної, сільських та селищних рад проведено першочергове спрямування вільних залишків бюджетних коштів на забезпечення в повному обсязі потреби в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених законодавством умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати, а також на проведення розрахунків за енергоносії та комунальні  послуги, які споживаються бюджетними установами. Станом на 01 жовтня                       2019 року на видатки розподілено вільних залишків коштів загального                        фонду бюджету в сумі 40 257,6 тис. грн., з яких на заробітну плату з нарахуваннями – 3 760,1 тис. грн., на оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 2 809,4 тис. грн., на медикаменти – 900,0 тис. грн., на продукти харчування – 91,4 тис. грн., на інші поточні видатки – 9 287,5 тис. грн., направлено на капітальні видатки до бюджету розвитку в сумі 23 409,3 тис. грн. По районному бюджету та бюджетам місцевого самоврядування  за 9 місяців поточного року додатково направлено на видатки кошти від перевиконання доходної частини бюджету в обсязі 21765,2 тис.грн., в тому числі: на заробітну плату з нарахуваннями – 140,0 тис. грн., на інші поточні видатки – 12763,8 тис. грн., направлено на капітальні видатки до бюджету розвитку в сумі 8861,4 тис. грн.

Фінансування бюджетних установ району проводиться у межах затвердженого помісячного розпису асигнувань районного та місцевих бюджетів, відповідно до пропозицій головних розпорядників коштів. Оплата праці працівників бюджетних установ здійснюється в межах відповідних планових призначень та з урахуванням термінів виплати. Всі види виплат проводяться виключно в межах фонду оплати праці, затвердженого у кошторисах. Розрахунки за енергоносії та комунальні послуги, які споживаються бюджетними установами, проведені в повному обсязі, заборгованість станом на 01 жовтня 2019 року відсутня.

Для забезпечення виконання дохідної та видаткової частин місцевих бюджетів району Новомосковською районною державною адміністрацією             постійно проводиться моніторинг виконання планових показників надходжень податків, зборів та інших обов’язкових платежів до місцевих бюджетів району, а також аналіз у співставних умовах порівняно з попереднім роком з метою недопущення безпідставного зменшення темпів надходжень. Вживаються заходи щодо забезпечення виконання показників за всіма джерелами надходжень та дотримання жорсткого режиму економії бюджетних коштів. Закупівлі товарів, робіт та послуг здійснюються розпорядниками коштів з обов’язковим використанням системи електронних закупівель ProZorro. 

За 9 місяців 2019 року спеціалістами, відповідальними за ведення внутрішнього фінансового контролю в районі, в межах заходів щодо ефективного та цільового витрачання бюджетних коштів проведено                             перевірки у 64 бюджетних установах, в 27 із них виявлені порушення на суму        129,81 тис. грн., з них: недоотримання фінансових ресурсів в сумі                126,32 тис. грн., незаконні витрати ресурсів – 3,32 тис. грн.,  інші порушення фінансової дисципліни – 0,14 тис. грн., недостач та розкрадань – 0,03 тис.грн.  Порушення  відшкодовано в повному обсязі.